Gyakran Feltett Kérdések

Avagy GYIK, FAQ ízlés szerint

A Számlázórendszert telepítés nélkül, azonnal használhatom?

Minden számítógépről és mobil eszközről használhatom a Számlázórendszert?

Kollégáim és könyvelőim is elérhetik számláimat?

Több cégem van. Egyetlen hozzáféréssel elérhetem valamennyit?

Hány számlát állíthatok ki? Hány partnert, terméket vagy szolgáltatás kezelhetek?

A Számlázórendszerhez biztosított ügyfélszolgálati támogatás?

A Számlázórendszer böngészőfüggetlen?

Minden hatályos áfa kulcs elérhető a rendszerben?

Ki kell nyomtatni a számlákat?

Mennyibe kerül a Számlázórendszer használata?

Hogyan tudok regisztrálni?

Be kell jelentenem a Számlázórendszer használatba vételét vagy használatból történő kivonását a NAV felé?

Milyen fejlesztések várhatóak?

Maradt megválaszolatlan kérdésed? Tedd fel!

A Számlázórendszert telepítés nélkül, azonnal használhatom?

Igen. A Számlázórendszer használatához nincs szükség telepítésre. A Regisztrációt követően ellenőrizzük a Számlakiállító hitelességét. A sikeres ellenőrzést követően a Szolgáltatás azonnal használható.

Vissza a lap tetejére

Minden számítógépről és mobil eszközről használhatom a Számlázórendszert?

Igen. A Számlázórendszert minden internetre kapcsolt számítógépről és mobil eszközről használhatod.

Vissza a lap tetejére

Kollégáim és könyvelőim is elérhetik számláimat?

Igen. A Számlázórendszer többfelhasználós számlázó program. Ügyfélszolgálatunktól díjmentesen igényelhetsz más személyek számára is hozzáférést.

Vissza a lap tetejére

Több cégem van. Egyetlen hozzáféréssel elérhetem valamennyit?

Igen. A Számlázórendszer többcéges számlázó program. Meglévő hozzáférésedhez ügyfélszolgálatunknál kezdeményezheted további cégeid regisztrációját is.

Vissza a lap tetejére

Hány számlát állíthatok ki? Hány partnert, terméket vagy szolgáltatás kezelhetek?

A Számlázórendszer korlátlan mennyiségű partner, valamint termék vagy szolgáltatás kezelését teszi lehetővé.

Az automatikusan kiosztott számlasorszám tartomány 10001 – 99999, így ebben legfeljebb 89 999 számlát tudsz kiállítani. Amennyiben ennél többre van szükséged ügyfélszolgálatunknál díjmentesen kérhetsz nagyobb számlasorszám tartományt.

Vissza a lap tetejére

A Számlázórendszerhez biztosított ügyfélszolgálati támogatás?

Igen. A Számlázórendszer ügyfélszolgálatát egyszerűen elérheted! Üzenj nekünk, és mi általában kevesebb, mint 1 munkaórán belül megválaszoljuk a kérdéseidet, de telefonon is elérhetőek vagyunk, ahol kompetens kolléga fogadja a hívásodat.

Vissza a lap tetejére

A Számlázórendszer böngészőfüggetlen?

Igen. A Számlázórendszer a legtöbb böngészőprogram naprakész asztali és mobil verziójával kompatibilis.

Vissza a lap tetejére

Minden hatályos áfakulcs elérhető a rendszerben?

Igen. Az alábbiakban összefoglaltunk a rendszerünkben szereplő áfakulcsokat és azok rövidítéseit.

  • Adómentes Közösségen belüli termékértékesítés, új közlekedési eszköz nélkül (KBAET)
  • Adómentes termékértékesítés a Közösség területén kívülre (termékexport harmadik országba) (EAM)
  • Alanyai adó mentes (AAM)
  • Áfa tv. 37. §-a alapján másik tagállamban teljesített, fordítottan adózó ügylet (EUFAD37)
  • Áfa tárgyi hatályán kívül (ATK)
  • Fordított adózásTárgyi adó mentes (TAM)
  • Harmadik országban teljesített ügylet (HO)
  • Huszonhét százalékos (27%)
  • Másik tagállamban teljesített, nem fordítottan adózó ügylet (EUE)
  • „tárgyi adómentes” ill. a tevékenység közérdekű vagy speciális jellegére tekintettel adómentes (TAM)
  • Tizennyolc százalékos (18%)
  • Öt százalékos (5%)
  • Adómentes Közösségen belüli új közlekedési eszköz értékesítés (KBAUK) *
  • Az áfát a számla címzettjének meg kell térítenie (REFUNDABLE_VAT) *
  • Az áfát a számla címzettjének nem kell megtérítenie (NONREFUNDABLE_VAT) *
  • Egyéb nemzetközi ügyletekhez kapcsolódó jogcímen megállapított adómentesség (NAM) *
  • Másik tagállamban teljesített, nem az Áfa tv. 37. §-a alá tartozó, fordítottan adózó ügylet (EUFADE) *
  • A vevő adófizetésre kötelezett (VA) – Kizárólag a NAV API V3.0 bevezetésig volt használható!
  • Huszonöt százalékos (25%) – Kizárólag 2012.01.01. előtti teljesítésnél volt használható!
  • Húsz százalékos (20%) – Kizárólag 2009.07.01. előtti teljesítésnél volt használható!
  • Mentes az adó alól (MA) – Kizárólag a NAV API V3.0 bevezetésig volt használható!
  • Áfa-törvény területi hatályán kívül (HK) – Kizárólag a NAV API V3.0 bevezetésig volt használható!

A *-gal jelölt áfakulcsok a rendszerünkben rendelkezésre állnak, de csak írásos kérésre kapcsoljuk be azokat adott számlakiállítói fiókhoz kapcsolódóan.

Vissza a lap tetejére

Ki kell nyomtatni a számlákat?

Jelenleg igen. A számlák a vevők részére küldött e-mail üzenetből PDF formátumban tölthetőek le. Az így elkészített számlákat, az aktuális jogszabályok szerint papírra kell nyomtatni.

Vissza a lap tetejére

Mennyibe kerül a Számlázórendszer használata?

A Számlázórendszer 5.000.- Ft+áfa havidíjjal vehető igénybe bármely Magyarországon tevékenykedő vállalkozás számára.

Vissza a lap tetejére

Hogyan tudok regisztrálni?

A Regisztráció a regisztrációs űrlap kitöltésével kezdeményezhető.

A Regisztráció több ellenőrzési lépésből álló folyamat.

Az első lépés a felhasználó által megadott e-mail cím ellenőrzése egy aktiváló e-mail kiküldésével. A megadott e-mail címre elküldött aktiváló hivatkozás érvényességi ideje 24 óra. Amennyiben ezen idő alatt nem nyitják meg azt, úgy a Regisztrációs űrlapon megadott adatokat töröljük.

A Regisztráció e-mail ellenőrzést követő második lépése a Számlakiállító vállalkozás ellenőrzése a NAV, az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartása, illetve az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat nyilvántartásaiban szereplő adatokkal történő összehasonlítás útján.

Amennyiben az adott vállalkozás Regisztráció során megadott cégadataiban apróbb eltéréseket tapasztalunk a fenti nyilvántartásokhoz képest (pl. rövidítés, vagy elgépelés), úgy azokat javítjuk. Amennyiben jelentős eltérést (pl. eltérő bankszámlaszám, vagy címadat), úgy a regisztrációt felfüggesztjük és az adatok pontosítását kérjük.

A regisztrációs űrlapon bekérjük a NAV Online Számla adatszolgáltatás technikai felhasználó adatait is.

Amennyiben az adott vállalkozás a fenti nyilvántartások szerint nem rendelkezik cégjegyző e-mail címmel, vagy a Regisztrációt nem ezzel a címmel aktiváltad, úgy a cégnyilvántartásban szereplő bankszámláról kérjük az első havi szolgáltatási díj átutalását a jogszerű használat igazolásához.

Banki átutaláshoz az alábbi adatokat használd:

Az átutalás kezdeményezettje: Web-IQ Kft.

Bankszámlaszám: 16200144-18538816

Az átutalás közleménye: a vállalkozásod adószáma

Figyelem! Az ellenőrző összeg kiegyenlítését (rendeltetéséből fakadóan) kizárólag a fenti nyilvántartásokban a Számlakiállítóhoz tartozó bankszámlákról, és kizárólag utalással tudjuk elfogadni! Banki pénztári befizetést, vagy eltérő bankszámláról történő átutalást, bankkártyás fizetést nem fogadunk el.

A tévesen átutalt összegeket azonnal visszatérítjük.

Téves banki befizetés esetén a befizető nevére állítunk ki számlát, akkor is, ha a banki befizetés vagy téves utalás megjegyzésében egy konkrét Számlakiállító neve szerepel.

A Regisztráció véglegesítése, illetve a Számlakiállítói fiók aktiválása az előző pontokban leírt ellenőrzési lépések sikeres elvégzését követően automatikusan megtörténik.

Vissza a lap tetejére

Be kell jelentenem a Számlázórendszer használatba vételét vagy használatból történő kivonását a NAV felé?

Nem. Jelenleg nincs ilyen kötelezettség.

Vissza a lap tetejére

Milyen fejlesztések várhatóak?

Soron következő fejlesztési terveink:

  • WooCommerce számlázási és fizetési megoldás
  • összekapcsolás külső rendszerekkel (más webáruházak, könyvelő szoftverek).

Ezzel kapcsolatban várjuk az igényeket, amelyeket figyelembe veszünk a fejlesztések tervezésénél.

Vissza a lap tetejére

Maradt megválaszolatlan kérdésed? Tedd fel!

    Vissza a lap tetejére