NAV Online Számla Rendszer bevezetéshez kapcsolódó feladatok

A mai napon publikált frissítés alkalmassá tette rendszerünket a NAV Online Számla Rendszerhez való kapcsolódásra, de a tényleges használathoz a számlakiállító, valamint a törzsadatok egy részét is szükséges módosítani, bővíteni. Az ehhez kapcsolódó feladatokat vesszük sorra ebben a cikkben.

NAV Online Számla Rendszer azonosítók megszerzése

A NAV Online Számlázó Rendszerében az adott vállalkozás képviselője, vagy annak állandó meghatalmazottja jogosult regisztrációra.

Ennek folyamatát ismerteti ez a NAV rövidfilm:

A Számlázórendszer használatához létre kell hoznunk egy technikai felhasználót.

Mire van szükségünk a kezdéshez?

  • A vállalkozás képviselőjének vagy állandó meghatalmazottjának Ügyfélkapu fiók belépési azonosítóira.
  • A vállalkozás képviselőjének vagy állandó meghatalmazottjának adóazonosító jelére.
  • Egy felhasználói név megadására, amely 6-15 karakter hosszúságú lehet, kizárólag kisbetűt, nagybetűt és számot tartalmazhat.
  • A vállalkozás adószámának első 8 számjegyére (törzsszámára).
  • Egy jelszó megadására, amely a technikai felhasználónk jelszava lesz majd.

Minden vállalkozás tetszőleges számú technikai felhasználót hozhat létre.

Ajánlott minden párhuzamosan használt online vagy offline számlázó program, így a Számlázórendszer használatához is külön-külön technikai felhasználót létrehozni!

NAV Online Számlázó Rendszer Ügyfél regisztráció

Ha ezt már korábban elvégeztük, akkor ugorjunk a következő, NAV Online Számlázó Rendszer Technika felhasználó létrehozása fejezetre!

Nyissuk meg a NAV Online Számla honlapot!

Kattintsunk a fejlécben található Regisztráció gombra!

Ha még nem tettük meg, akkor nézzük meg a bemutató videót!

Válasszuk ki az Adatszolgáltatásra Kötelezett Adózói Regisztráció lehetőséget!

Lépjünk be az Ügyfélkapun!

Adjuk meg adóazonosító jelünket!

Adjunk meg egy tetszőleges felhasználói nevet, majd kattintsunk a Felhasználónév ellenőrzése gombra!

Válasszuk ki a Regisztráció típusát, adjuk meg a adószámot, majd kattintsunk az Adózói adatok ellenrzése gombra!

Részletes adatok megadása lapon adjuk meg felhasználói jelszavunkat és e-mail címünket, opcionálisan telefonszámunkat, valamint kötelező adatként az Adózó e-mail címét és telefonszámát, majd kattintsunk a Regisztráció gombra!

NAV Online Számla Technikai felhasználó létrehozása

Ha az előző pontokban leírtakat végrehajtottuk, akkor a NAV Online Számla Rendszer felület újra beléptet minket, ezúttal már az előbb megszerzett felhasználói név és jelszó párral.

Ezt követően van lehetőségünk Technikai felhasználó létrehozására

Lépjünk be a NAV Online Számla rendszerbe!

A Cég-felhasználó kapcsolatok közül válasszuk ki a kívánt adózót!

Felhasználók menüpontot megnyitva kattintsunk az Új felhasználó gombra!

Válasszuk a Technikai Felhasználó lehetőséget!

Adjuk meg a Technikai felhasználó jelszavát, valamint engedélyezzük számára mind a Számlák kezelése, mind a Számlák lekérdezése lehetőséget, majd kattintsunk a Mentés gombra!

Részletek lapon kattintsunk a Kulcsgenerálás gombra, másoljuk ki a Felhasználónév, az XML aláírókulcs és az XML cserekulcs mezők értékét, majd kattintsunk a Módosítás gombra!

Számlázórendszer beállítások

A Számlázórendszer beállítások következő fejezetekben ismertetett lépései videó formátumban:

A NAV Online Számla Technikai felhasználó beállítása a Számlázórendszerben

A mai napon frissítéssel új mezők jelentek meg a Számlakiállító adatlap Beállítások lapján. Ezek segítségével állítható be az előzőekben létrehozott NAV Online Számla Technikai felhasználó.

A mezők elnevezése megegyezik a NAV Online Számla Rendszerben használt azonosítókkal, így azok kitöltése értelemszerű.

A mezők kitöltését követően a Kapcsolat tesztelése gombbal ellenőrizhetjük a beállítások, de az ellenőrzés a Mentés gombra kattintáskor is megtörténik, és csak abban az esetben kerülnek mentésre a megadott értékek, ha a kapcsolat tesztelése sikeres volt.

A Számlázórendszerben 2018. július 1-től kezdődően kizárólag érvényes NAV Online Számla Technikai felhasználó beállítását követően lehet számlákat kiállítani,  vagy a korábban kiállított számlákat érvényteleníteni, módosítani, lemásolni -azok adótartamától függetlenül-, mivel minden kiállított számlát beküldünk a NAV Online Számla Rendszerébe!

Termékcsoportok VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ adatainkat frissítése

A NAV Online Számla Rendszer a korábbiaktól eltérő szerkezetben kéri az adatok beküldését, ezért módosítanunk kellett a VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ számok belső megadását is.

Külön kellett választanunk az adat típusát (VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ), illetve a megadott értéket.

A megfelelő adatok beállításához nyissuk meg a Termékcsoportok menüponton belül a módosítani kívánt Termékcsoportot, a legördülő menüből válasszuk ki az adat típusát, az Azonosító mezőben adjuk meg a számértéket, majd kattintsunk a Mentés gombra!

Az alábbi hivatkozásokon érhetőek el tájékoztató anyagok a VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ számokkal kapcsolatban:

NAV VTSZ törzs
KSH SZJ törzs
KSH KN törzs
CSK törzs (1. melléklet A) cím)
KT törzs (1. melléklet B) cím)
KSH EJ törzs

A Számlázórendszerben 2018. július 1-től kezdődően kizárólag azok a termékek jelennek meg a termékkiválasztóban, amelyek termékcsoportjaiban ezek a beállítások el lettek végezve. A Számlázórendszer a megadott adatokat nem ellenőrzi, így azok helyes kitöltéséért nem vállalunk felelősséget.