2018-06-25 A mai napon publikált frissítés alkalmassá tette rendszerünket a NAV Online Számla Rendszerhez való kapcsolódásra, de a tényleges használathoz a számlakiállító, valamint a törzsadatok egy részét is szükséges módosítani, bővíteni. Az ehhez kapcsolódó feladatokat vesszük sorra ebben a cikkben. NAV Online Számla Rendszer azonosítók megszerzése A NAV Online Számlázó Rendszerében az adott vállalkozás képviselője, vagy annak állandó meghatalmazottja jogosult regisztrációra. Ennek folyamatát ismerteti ez a NAV rövidfilm: A Számlázórendszer használatához létre kell hoznunk egy technikai felhasználót. Mire van szükségünk a kezdéshez? A vállalkozás képviselőjének vagy állandó meghatalmazottjának Ügyfélkapu fiók belépési azonosítóira. A vállalkozás képviselőjének vagy állandó meghatalmazottjának adóazonosító jelére. Egy felhasználói név megadására, amely 6-15 karakter hosszúságú lehet, kizárólag kisbetűt, nagybetűt és számot tartalmazhat. A vállalkozás adószámának első 8 számjegyére (törzsszámára). Egy jelszó megadására, amely a technikai felhasználónk jelszava lesz majd. Minden vállalkozás tetszőleges számú technikai felhasználót hozhat létre. Ajánlott minden párhuzamosan használt online vagy offline számlázó program, így a Számlázórendszer használatához is külön-külön technikai felhasználót létrehozni! NAV Online Számlázó Rendszer Ügyfél regisztráció Ha ezt már korábban elvégeztük, akkor ugorjunk a következő, NAV Online Számlázó Rendszer Technika felhasználó létrehozása fejezetre! Nyissuk meg a NAV Online Számla honlapot! Kattintsunk a fejlécben található Regisztráció gombra! Ha még nem tettük meg, akkor nézzük meg a bemutató videót! Válasszuk ki az Adatszolgáltatásra Kötelezett Adózói Regisztráció lehetőséget! Lépjünk be az Ügyfélkapun! Adjuk meg adóazonosító jelünket! Adjunk meg egy tetszőleges felhasználói nevet, majd kattintsunk a Felhasználónév ellenőrzése gombra! Válasszuk ki a Regisztráció típusát, adjuk meg a adószámot, majd kattintsunk az Adózói adatok ellenrzése gombra! A Részletes adatok megadása lapon adjuk meg felhasználói jelszavunkat és e-mail címünket, opcionálisan telefonszámunkat, valamint kötelező adatként az Adózó e-mail címét és telefonszámát, majd kattintsunk a Regisztráció gombra! NAV Online Számla Technikai felhasználó létrehozása Ha az előző pontokban leírtakat végrehajtottuk, akkor a NAV Online Számla Rendszer felület újra beléptet minket, ezúttal már az előbb megszerzett felhasználói név és jelszó párral. Ezt követően van lehetőségünk Technikai felhasználó létrehozására Lépjünk be a NAV Online Számla rendszerbe! A Cég-felhasználó kapcsolatok közül válasszuk ki a kívánt adózót! A Felhasználók menüpontot megnyitva kattintsunk az Új felhasználó gombra! Válasszuk a Technikai Felhasználó lehetőséget! Adjuk meg a Technikai felhasználó jelszavát, valamint engedélyezzük számára mind a Számlák kezelése, mind a Számlák lekérdezése lehetőséget, majd kattintsunk a Mentés gombra! A Részletek lapon kattintsunk a Kulcsgenerálás gombra, másoljuk ki a Felhasználónév, az XML aláírókulcs és az XML cserekulcs mezők értékét, majd kattintsunk a Módosítás gombra! Számlázórendszer beállítások A Számlázórendszer beállítások következő fejezetekben ismertetett lépései videó formátumban: A NAV Online Számla Technikai felhasználó beállítása a Számlázórendszerben A mai napon frissítéssel új mezők jelentek meg a Számlakiállító adatlap Beállítások lapján. Ezek segítségével állítható be az előzőekben létrehozott NAV Online Számla Technikai felhasználó. A mezők elnevezése megegyezik a NAV Online Számla Rendszerben használt azonosítókkal, így azok kitöltése értelemszerű. A mezők kitöltését követően a Kapcsolat tesztelése gombbal ellenőrizhetjük a beállítások, de az ellenőrzés a Mentés gombra kattintáskor is megtörténik, és csak abban az esetben kerülnek mentésre a megadott értékek, ha a kapcsolat tesztelése sikeres volt. A Számlázórendszerben 2018. július 1-től kezdődően kizárólag érvényes NAV Online Számla Technikai felhasználó beállítását követően lehet számlákat kiállítani, vagy a korábban kiállított számlákat érvényteleníteni, módosítani, lemásolni -azok adótartamától függetlenül-, mivel minden kiállított számlát beküldünk a NAV Online Számla Rendszerébe! Termékcsoportok VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ adatainkat frissítése A NAV Online Számla Rendszer a korábbiaktól eltérő szerkezetben kéri az adatok beküldését, ezért módosítanunk kellett a VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ számok belső megadását is. Külön kellett választanunk az adat típusát (VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ), illetve a megadott értéket. A megfelelő adatok beállításához nyissuk meg a Termékcsoportok menüponton belül a módosítani kívánt Termékcsoportot, a legördülő menüből válasszuk ki az adat típusát, az Azonosító mezőben adjuk meg a számértéket, majd kattintsunk a Mentés gombra! Az alábbi hivatkozásokon érhetőek el tájékoztató anyagok a VTSZ/SZJ/KN/CSK/KT/EJ számokkal kapcsolatban: NAV VTSZ törzs KSH SZJ törzs KSH KN törzs CSK törzs (1. melléklet A) cím) KT törzs (1. melléklet B) cím) KSH EJ törzs A Számlázórendszerben 2018. július 1-től kezdődően kizárólag azok a termékek jelennek meg a termékkiválasztóban, amelyek termékcsoportjaiban ezek a beállítások el lettek végezve. A Számlázórendszer a megadott adatokat nem ellenőrzi, így azok helyes kitöltéséért nem vállalunk felelősséget.