Gyakran Feltett Kérdések

Avagy GYIK, FAQ ízlés szerint

A Számlázórendszert telepítés nélkül, azonnal használhatom?

Minden számítógépről használhatom a Számlázórendszert?

Kollégáim és könyvelőim is elérhetik számláimat?

Több cégem van. Egyetlen hozzáféréssel elérhetem valamennyit?

Hány számlát állíthatok ki? Hány partnert, terméket vagy szolgáltatás kezelhetek?

A Számlázórendszerhez biztosított ügyfélszolgálati támogatás?

A Számlázórendszer böngészfüggetlen?

Minden hatályos áfa kulcs elérhető a rendszerben?

Ki kell nyomtatni a számlákat?

Mennyibe kerül a Számlázórendszer használata?

Hogyan tudok regisztrálni?

Be kell jelentenem a Számlázórendszer használatba vételét vagy használatból történő kivonását a NAV felé?

Milyen fejlesztések várhatóak?

Maradt megválaszolatlan kérdésed? Tedd fel!

A Számlázórendszert telepítés nélkül, azonnal használhatom?

Igen. A Számlázórendszer használatához nincs szükség telepítésre. A Regisztrációt követően ellenőrizzük a Számlakiállító hitelességét. A sikeres ellenőrzést követően a Szolgáltatás azonnal használható.

Vissza a lap tetejére

Minden számítógépről használhatom a Számlázórendszert?

Igen. A Számlázórendszert minden internetre kapcsolt számítógépről használhatod.

Vissza a lap tetejére

Kollégáim és könyvelőim is elérhetik számláimat?

Igen. A Számlázórendszer többfelhasználós számlázó program. Ügyfélszolgálatunktól díjmentesen igényelhetsz más személyek számára is hozzáférést.

Vissza a lap tetejére

Több cégem van. Egyetlen hozzáféréssel elérhetem valamennyit?

Igen. A Számlázórendszer többcéges számlázó program. Meglévő hozzáférésedhez ügyfélszolgálatunknál díjmentesen kezdeményezheted további cégeid regisztrációját is.

Vissza a lap tetejére

Hány számlát állíthatok ki? Hány partnert, terméket vagy szolgáltatás kezelhetek?

A Számlázórendszer korlátlan mennyiségű partner, valamint termék vagy szolgáltatás kezelését teszi lehetővé.

Az automatikusan kiosztott számlasorszám tartomány 10001 – 99999, így ebben legfeljebb 89 999 számlát tudsz kiállítani. Amennyiben ennél többre van szükséged ügyfélszolgálatunknál díjmentesen kérhetsz nagyobb számlasorszám tartományt.

Vissza a lap tetejére

A Számlázórendszerhez biztosított ügyfélszolgálati támogatás?

Igen. A Számlázórendszer ügyfélszolgálatát egyszerűen elérheted! Üzenj nekünk, és mi általában kevesebb, mint 1 munkaórán belül megválaszoljuk a kérdéseidet.

Vissza a lap tetejére

A Számlázórendszer böngészfüggetlen?

Igen. A Számlázórendszer a legtöbb böngészőprogram naprakész verziójával kompatibilis.

A számlakiállítói felületet arculati és funkcionális megújítását 2018. első félévében tervezzük.

Vissza a lap tetejére

Minden hatályos áfa kulcs elérhető a rendszerben?

Igen. Az alábbiakban összefoglaltunk a rendszerünkben szereplő áfa kulcsokat és azok rövidítéseit.

  • Mentes az adó alól (MA)
  • A vevő adófizetésre kötelezett (VA)
  • Áfa-törvény területi hatályán kívül (HK)
  • Alanyai adó mentes (AAM)
  • Fordított adózásTárgyi adó mentes (TAM)
  • Öt százalékos (5%)
  • Tizennyolc százalékos (18%)
  • Húsz százalékos (20%) – Kizárólag 2009.07.01. előtti teljesítésnél volt használható!
  • Huszonöt százalékos (25%) – Kizárólag 2012.01.01. előtti teljesítésnél volt használható!
  • Huszonhét százalékos (27%)

Vissza a lap tetejére

Ki kell nyomtatni a számlákat?

Igen. A számlák közvetlenül PDF formátumban tölthetőek le. Az így elkészített számlákat, az aktuális jogszabályok szerint papírra kell nyomtatni.

Vissza a lap tetejére

Mennyibe kerül a Számlázórendszer használata?

A Számlázórendszer megjelenése óta (egyedülálló módon) mindenféle apró betűs rész és korlátozás nélkül, teljesen ingyenesen érhető el minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozás számára. A kifejlesztése és működtetése azonban (természetesen) jelentős költséggel jár. Ezt cégünk egyéb bevételeiből finanszírozta, finanszírozza.

Szeretnénk ezt a konstrukciót változatlan formában, hosszú távon fenntartani, a fejlesztések azonban közvetlenül kapcsolódó üzleti modell hiányában egyéb tevékenységeink függvényében (az elmúlt évek tapasztalatai alapján) elhúzódhatnak. Ezért úgy döntöttünk, hogy a továbbiakban (a hasonló megoldásoknál megszokott módon) elfogadunk támogatásokat külső forrásokból is.

Amennyiben úgy érzed, hogy szívesen támogatnád a jövőbeni fejlesztéseket, akkor kérjük, hogy a számlakiállítói fiókok ellenőrzési formájától függetlenül (de akár a bankszámlaszámmal történő ellenőrzéssel összevonva) utalj át cégünk számára tetszőleges összeget!

Banki átutaláshoz az alábbi adatokat használd:

Az átutalás kezdeményezettje: E-talon Kft.

Bankszámlaszám: 16200223-10055465

Az átutalás közleménye: a vállalkozásod adószáma

Vállalkozásunk áfa alany, ezért az egyszerűbb számlázás érdekében kérjük, hogy az átutalt összeg legyen oszható 1,27-tel!

Támogatásodat előre is köszönjük!

Az ellenőrzés céljából, az önkéntes támogatásként, illetve az egyedi megállapodások kapcsán megfizetett díjakról áfás számlát állítunk ki, és az így befolyó összegeket teljes egészében a rendszer fejlesztésére és üzemeltetésére fordítjuk.

A Szolgáltatás használata díjmentes. Üzemeltető a rendszer működtetését és fejlesztését a felhasználók önkéntes támogatásából, illetve a számlakiállítói oldalon megjelenő hirdetési felületek értékesítéséből finanszírozza.

Biztosított az alaprendszerre épülő egyedi számla kiállítási és számlakezelési igények megvalósítása is. Ez a szolgáltatás a Felhasználóval történt megállapodást követően, díjfizetés mellett vehető igénybe.

Cégjegyző e-mail címmel nem rendelkező Számlakiállítók a Regisztráció, illetve az éves újraellenőrzés során bruttó 100 Ft ellenőrző összeg átutalásával igazolhatják jogosultságukat.

Vissza a lap tetejére

Hogyan tudok regisztrálni?

A Regisztráció a regisztrációs űrlap kitöltésével kezdeményezhető.

A Regisztráció több ellenőrzési lépésből álló folyamat.

Az első lépés a felhasználó által megadott e-mail cím ellenőrzése egy aktiváló e-mail kiküldésével. A megadott e-mail címre elküldött aktiváló hivatkozás érvényességi ideje 24 óra. Amennyiben ezen idő alatt nem nyitják meg azt, úgy a Regisztrációs űrlapon megadott adatokat töröljük.

A Regisztráció e-mail ellenőrzést követő második lépése a Számlakiállító vállalkozás ellenőrzése a NAV, az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartása, illetve az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat nyilvántartásaiban szereplő adatokkal történő összehasonlítás útján.

Amennyiben az adott vállalkozás Regisztráció során megadott cégadataiban apróbb eltéréseket tapasztalunk a fenti nyilvántartásokhoz képest (pl. rövidítés, vagy elgépelés), úgy azokat javítjuk. Amennyiben jelentős eltérést (pl. eltérő bankszámlaszám, vagy címadat), úgy a regisztrációt felfüggesztjük és az adatok pontosítását kérjük.

Amennyiben az adott vállalkozás a fenti nyilvántartások szerint rendelkezik cégjegyző e-mail címmel, és a regisztrációját arról az e-mail címről kezdeményezte, úgy a Számlakiállító fiók aktiválása automatikusan megtörténik.

Amennyiben az adott vállalkozás a fenti nyilvántartások szerint nem rendelkezik cégjegyző e-mail címmel, vagy a Regisztrációt nem ezzel a címmel aktiváltad, így a cégnyilvántartásban szereplő bankszámláról egy 100 Ft-os ellenőrző összeg átutalását kérjük a jogszerű használat igazolásához.

Banki átutaláshoz az alábbi adatokat használd:

Az átutalás kezdeményezettje: E-talon Kft.

Bankszámlaszám: 16200223-10055465

Az átutalás közleménye: a vállalkozásod adószáma

Amennyiben úgy érzed, hogy szívesen támogatnád a jövőbeni fejlesztéseket, akkor kérjük, hogy a számlakiállítói fiókok ellenőrzési formájától függetlenül (de akár a bankszámlaszámmal történő ellenőrzéssel összevonva) utalj át cégünk számára tetszőleges összeget!

Vállalkozásunk áfa alany, ezért az egyszerűbb számlázás érdekében kérjük, hogy az átutalt összeg legyen oszható 1,27-tel!

Támogatásodat előre is köszönjük!

Figyelem! Az ellenőrző összeg kiegyenlítését (rendeltetéséből fakadóan) kizárólag a fenti nyilvántartásokban a Számlakiállítóhoz tartozó bankszámlákról, és kizárólag utalással tudjuk elfogadni! Banki pénztári befizetést, vagy eltérő bankszámláról történő átutalást nem fogadunk el.

Az ilyen formában befizetett / átutalt összegeket támogatásnak tekintjük.

A tévesen befizetett / átutalt összegeket visszatéríteni nem áll módunkban.

Banki befizetés vagy téves banki átutalás esetén a befizető nevére állítunk ki számlát, akkor is, ha a banki befizetés vagy téves utalás megjegyzésében egy konkrét Számlakiállító neve szerepel.

A Regisztráció véglegesítése, illetve a Számlakiállítói fiók aktiválása az előző pontokban leírt ellenőrzési lépések sikeres elvégzését követően automatikusan megtörténik.

Vissza a lap tetejére

Be kell jelentenem a Számlázórendszer használatba vételét vagy használatból történő kivonását a NAV felé?

Igen. A hatályos áfa törvény (23/2014 NGM) szabályai szerint a felhasználóknak kell bejelenteniük az általuk használt online számlázó rendszer használatba vételét, illetve a használatból történő kivonását.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal SZAMLAZO-01 Számlázó program és online számlázó rendszer használatba vételének és használatból történő kivonásának bejelentése című nyomtatvány kitöltéséhez a https://szamlazorendszer.hu/ felhasználójaként az alábbi adatokra van szükség:

Saját fejlesztésű rendszer: N

Adózó adószáma: A céged adószáma

Adózó neve: A céged neve

Ezt követően a nyomtatvány ONLINE SZÁMLÁZÓ RENDSZER szakaszával folytasd a kitöltést!

Rendszer neve: szamlazorendszer.hu

Elérhetősége: https://szamlazorendszer.hu/

Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve: E-talon Kft.

Adószáma: 13915038-2-41

Online számlázórendszer igénybevételének kezdete: A céged regisztrációjának időpontja

Vissza a lap tetejére

Milyen fejlesztések várhatóak?

Soron következő (korábbi évekből áthúzódó) fejlesztési terveink:

  • magas szintű böngésző (eszköz) függetlenítés (mobilbarát számlázás)
  • elektronikus kézbesítés
  • összekapcsolás külső rendszerekkel (webáruházak, könyvelő szoftverek).

2017-ben a publikus honlap megújítását, a számlázási felület alapszintű böngészőfüggetlenítését végeztük el.

Amennyiben minden ügyfelünk legalább 10.000.- Ft+áfa (azaz 12.700.- Ft) támogatást küldene részünkre, az megteremtené a fejlesztésekhez szükséges pénzügyi hátteret.

Vissza a lap tetejére

Maradt megválaszolatlan kérdésed? Tedd fel!

Vissza a lap tetejére