1. Általános információk Rendszerkövetelmények Böngészőprogram A PDF számlák megnyitásához PDF megjelenítő szoftver A számlák papírra történő kinyomtatásához nyomtató Működés A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program egy interneten elérhető, osztott üzleti alkalmazás, amely a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelő (kizárólag) forint számlák kiállítására, valamint a kiállított számlákkal kapcsolatos kimutatások készítésére alkalmas. Használatához számítógép, vagy mobil eszköz, internet hozzáférés, böngésző program, valamint felhasználói név és jelszó szükséges. Törzsadatok A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program törzsadat funkciója lehetővé teszi fizetési módok, mennyiség egységek és termékcsoportok kezelését. Mindezekből tetszőleges számú hozható létre. Termékcsoport nyilvántartás A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program termékcsoport nyilvántartása egyszerűsíti a termékek adatfelvitelét, segítségével bővül a kimutatások köre, valamint a termékcsoportokra jellemző kiegészítő információk automatizáltan kerülnek fel a számlákra. Az áfa kulcsok változásakor elengedő csupán a termékcsoportnál átírni azt, hogy valamennyi, az adott termékcsoportba sorolt terméknél módosuljon. Partnernyilvántartás A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program elsősorban internetes felhasználásra tervezett, kifinomult partnernyilvántartó funkcióval rendelkezik. A megszokott adatokon kívül, minden partnernél egyedileg adható meg az alapértelmezett fizetési mód és határidő, a kapcsolattartó személy neve, telefonszáma, levelezési és e-mail címe. Utóbbi azért, hogy partnerünk, a részére kiállított számla fontos adatairól (számlasorszám, kiállítás dátuma, fizetési határidő, fizetési mód és végösszeg) értesítő üzenetet kapjon. Terméknyilvántartás A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program terméknyilvántartó funkciója biztosítja a termék megnevezés, mennyiségi egység és nettó egységár megadásán felül a termékcsoportba sorolást is. Számlakészítés Az alap- partner- és termékadatok rögzítését követően azokból tetszőleges számú tétellel rendelkező, akár többoldalas számlákat készíthetünk. Bármely termék többször is szerepelhet egy-egy számlán, azonban a többszörös -véletlen- adatfelvitel megelőzése érdekében bekapcsolhatunk erre figyelmeztetést is. A sok tételből álló számlákat nem kell egyszerre elkészítenünk, mivel rögzítésüket követően (a számlafejben szereplő adatok közül a sorszám és a kelte kivételével) a számla kinyomtatásáig módosíthatóak a felvitt tételek. Kimutatások A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program rugalmas felépítésű kimutatás szolgáltatása három szűrőfeltétel (időszak, partner, termékcsoport) alapján képes a számlákról és a kiszámlázott tételekről részletes, formázott kimutatást készíteni. 2. Díjszabás A számlázórendszer előfizetéses konstrukcióban, 5.000.- Ft+áfa havidíjjal vehető igénybe. Kizárólag 2021. március elsejét megelőzően regisztrált ügyfeleink részére az alábbi (a kiállított számláik éves nettó végösszege alapján számított) sávos díjszabást biztosítjuk visszavonásig. Éves számla összeg Havidíj 0-1 mFt 0 Ft 1-6 mFt 1.000.- Ft+áfa 6+ mFt normál díjszabás (5.000.- Ft+áfa) A korábbi konstrukciónak megfelelően, fentiektől magasabb összegű önkéntes havidíj felajánlást elfogadunk. A számla PDF formátumban történő letöltése, a számlák bankkártyás kifizetése, valamint a WooCommerce webshop intergráció kizárólag a normál díjszabás szerinti (5.000. Ft+áfa) havidíjat megfizető ügyfeleink számára biztosított. 3. Regisztráció A felhasználói nevek és jelszavak kiosztása regisztráció útján történik. Sikeres regisztrációhoz működő e-mail címre, személyes- és cégadatok, valamint a NAV Online Számla technikai felhasználói adatok megadására van szükség. A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program jóhiszemű és törvényes célú használatának biztosítása érdekében minden regisztráció során több lépésben ellenőrizzük a megadott adatok hitelességét. Az első lépés a felhasználó által megadott e-mail cím ellenőrzése egy aktiváló e-mail kiküldésével. A megadott e-mail címre elküldött aktiváló hivatkozás érvényességi ideje 24 óra. Amennyiben ezen idő alatt nem nyitják meg azt, úgy a Regisztrációs űrlapon megadott adatokat töröljük. A Regisztráció e-mail ellenőrzést követő második lépése a Számlakiállító vállalkozás ellenőrzése a NAV, az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartása, illetve az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat nyilvántartásaiban szereplő adatokkal történő összehasonlítás útján. Amennyiben az adott vállalkozás Regisztráció során megadott cégadataiban apróbb eltéréseket tapasztalunk a fenti nyilvántartásokhoz képest (pl. rövidítés, vagy elgépelés), úgy azokat javítjuk. Amennyiben jelentős eltérést (pl. eltérő bankszámlaszám, vagy címadat), úgy a regisztrációt felfüggesztjük és az adatok pontosítását kérjük. A regisztrációs űrlapon bekérjük a NAV Online Számla adatszolgáltatás technikai felhasználó adatait is. Amennyiben az adott vállalkozás a fenti nyilvántartások szerint nem rendelkezik cégjegyző e-mail címmel, vagy a Regisztrációt nem ezzel a címmel aktiváltad, úgy a cégnyilvántartásban szereplő bankszámláról kérjük az első havi szolgáltatási díj átutalását a jogszerű használat igazolásához. Az ellenőrző összeg kiegyenlítését (rendeltetéséből fakadóan) kizárólag a fenti nyilvántartásokban a Számlakiállítóhoz tartozó bankszámlákról, és kizárólag utalással tudjuk elfogadni! Banki pénztári befizetést, vagy eltérő bankszámláról történő átutalást, bankkártyás fizetést nem fogadunk el. A tévesen átutalt összegeket azonnal visszatérítjük. Téves banki befizetés esetén a befizető nevére állítunk ki számlát, akkor is, ha a banki befizetés vagy téves utalás megjegyzésében egy konkrét Számlakiállító neve szerepel. A Regisztráció véglegesítése, illetve a Számlakiállítói fiók aktiválása az előző pontokban leírt ellenőrzési lépések sikeres elvégzését követően automatikusan megtörténik. 4. Biztonság Jogosultság Amennyiben a Regisztráció vagy a későbbi újraellenőrzések során a cégadatok között hibás vagy valótlan adatot találunk, arról a felhasználót értesítjük, egyúttal az adatok pontosításáig a https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program használatát korlátozzuk. A használati jog visszaállítása az adatok kijavítását követő sikeres újraellenőrzéshez kötött. A Regisztráció és a későbbi bejelentkezések alkalmával használt IP címeket a visszaélések megelőzése érdekében naplózzuk. Adatbiztonság A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program adatbázisa egymástól független, jelentős földrajzi távolságú szerverközpontokban üzemelő, hierarchiába rendezett kiszolgálókon tárolódik. A különálló szerverek is többszörözött tárolókat tartalmaznak. Bármely okból bekövetkezett adatvesztés esetén 24 óránál frissebb állapot visszaállítását tudjuk biztosítani. Szerver tanúsítvány A Regisztráció és a későbbi használat szerver tanúsítvánnyal rendelkező kiszolgálóról, titkosított csatornán keresztül, a https://szamlazorendszer.hu/ címen történik. 5. Terméktámogatás A https://szamlazorendszer.hu/ számlázó program használatához elektronikus és élő telefonos terméktámogatást biztosítunk.